2011. május 5., csütörtök

Első nap

Elhatároztam, hogy megírom építkezésünk történetét...

Az előzményekről kicsit később írok egy összefoglalót: igen kalandos volt, mire megkaptuk az építési engedélyt. A hivatalok a lehető legrosszabb formájukat hozták, minden jogszabályi és emberi hatásidőn túlmenve táncoltak az idegeinken. Szóval ez egy jóóóóó hoooosssszúúúúú sztori.

Most azonban egyből belevágok a történésekbe:

Tegnap este megérkeztek az ácsmesterek, Oroszhegy - Hargita megyéből, Erdélyből. Elvittem őket a szállásukra - a nagymama régi lakásában fognak lakni, míg itt lesznek. Nagymamával már múlt hétvégén ott voltunk, kitakarítottunk, megágyaztunk, fogadóképessé tettük a helyet. Nagymama lakása kb. negyed órányira van tőlünk autóval, minden reggel és este hozzuk-visszük az ácsokat.

Ma reggel megérkezett a kamion a faanyagokkal. Az emberek lepakoltak, közben jött a Közterület-felügyelet, és egyből megbüntetett bennünket, mert a kamionnak nem volt behajtási engedélye. :-( Aztán jött Laci, aki a kőműves, és egyéb munkákat fogja szervezni, és egyeztettek az ácsokkal, hogyan, mikor ki mit csinál...

Kiderült - mostmár végérvényesen, hogy a lépcsőház tervezett helyén mindenképp meg kell csinálni a gerendakiváltást - már most. Ettől a munkaszakasztól félek a legjobban. Egy hétig használhatatlan lesz a konyha, és ki tudja mi vár ránk ez alatt az egy hét alatt... Te jó ég! Már napok óta ezzel álmodom - tegnapelőtt azt álmodtam, hogy a fejemre esett egy darab födém.

A kamion lepakolása után az emberek nekiálltak anyagokat szabni, egész nap dolgoztak, nagyon rendesen. Ha az idő jó lesz, a jövő hét közepére tető alatt lehet a ház!

(Milyen jó ez a napló - pár nap múlva ki is derül, hogy jól gondoltuk-e!)


Igyekszem minél sűrűbben leírni az "élményeimet" - és szeretnék fotódokumentációt is készíteni - remélem a Jóisten is megsegít!

6 megjegyzés:

  1. Hű, nagyon izgalmas! Lelkesen követem majd az eseményeket, és nagyon drukkolok, hogy minden a lehető legjobban alakuljon :-)

    VálaszTörlés
  2. Szinte szó szerint szerettem volna azt írni, amit Tündérke. Kívánom, hogy legyen szerencsétek a mesteremberekkel (ritkaságszámba megy manapság), és kezdeti bürokratikus nehézségek után mihamarabb lakhatóvá váljon a házatok! Kíváncsian várom a beszámolóidat és a fotókat!

    VálaszTörlés
  3. Na, erre én is benevezek!!! MInden elismerésem azoké a bátor embereké, akik bele mernek vágni egy építkezésbe:-) én majd távolról figyelem az eseményeket!!!

    VálaszTörlés
  4. Én is nagyon drukkolok hogy minden simán terv szerint menjen :)

    VálaszTörlés
  5. Ez izgalmas lesz... Én is követem. Söt , ha megyek a gyöngyboltba arra kukkantok.

    VálaszTörlés
  6. Húha, nagy fába (és itt a szó szoros értelmében is) vágtátok a fejszéteket. Drukkolok, meg követem a beszámolót.

    VálaszTörlés